Aquesta setmana ha començat el primer dels sis seminaris de transformació digital per a empreses, que organitza el Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre en el marc del projecte Ribera d'Ebre Viva. "L'arribada de la crisi sanitària de la COVID-19, ha provocat una sotragada molt important a les empreses, però especialment a totes aquelles que tenen un negoci a peu de carrer amb un punt de venda. Els nous hàbits que està adoptant la població en resposta a aquesta crisi sanitària obliguen a les empreses a millorar la seva digitalització per poder fer arribar millor la seva oferta als seus clients actuals i potencials", ha explicat Gemma Carim, presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre.
El cicle s'ha iniciat amb el curs de Marqueting online i xarxes socials, que té una durada de 24 hores i en el qual es treballarà el funcionament i les singularitats de cada una de les xarxa social, la generació de continguts per arribar al públic objectiu, l'organització de la comunicació online i les tècniques per treure el millor rendiment de cada eina. Al primer curs hi participen vint-i-cinc empreses de la comarca del sector de l'alimentació, el turisme, la cultura i els serveis, entre d'altres. El seminari serà una eina que permetrà realitzar un bon acompanyament a les empreses en el seu procés de transformació digital, per millorar la seva comunicació digital, amb l'objectiu de posicionar-se millor al mercat i poder mantenir o millorar les seves vendes.
Després d'aquest primer seminari, en realitzarem 5 mes, d'una durada més curta: Introducció al comerç electrònic (8 hores); Introducció a la publicitat a internet (6 hores); Nous clients i màrqueting per aquests (5 hores); Utilització del WhatsApp bussiness, Bizum, Stipe, Paypal... (4 hores) i Fotografia i imatge a les xarxes (9 hores). Les empreses que participin dels seminaris, podran sol·licitar un assessorament individualitzat en l'àmbit que estimin que necessitin mes suport.